Post Description
Iedereen kent onder tussen al de WK2010 song "WAVIN FLAG"
Maar weet je nog hoe de WK tune klonk in 1978 tijdens de NOS WK uitzendingen.
Omdat de NOS behoefte had aan een tune voor de radio-uitzendingen van het Wereldkampioenschap voetbal in Argentinië in 1978 werd aan studiomuzikant Piet Souer gevraagd een Indiaans klinkend nummer te componeren, in de sfeer van El Condor Pasa.
Daartoe werd de instrumentale gelegenheidsformatie ‘Conquistador‘ opgericht, welke het nummer ‘Argentina‘ op single zette, daarmee een nummer 3 hit scoorde en 13 weken stond genoteerd in de top 40. (bron: jeugdsentimenten.net)
Ik spot bij deze Het Album van Conquistsador- AQUA
Daar staat het lied Argentina op. (studio versie)
Maar er zit ook de WK versie bij van Argentina.
Luister gewoon eens naar de gehele album, klink gewoon lekker zomers.
Veel luister plezier Leesie ;)
Comments # 0