<< FLAC The Sisters Of Mercy - Vision Thing
The Sisters Of Mercy - Vision Thing
Category Sound
FormatFLAC
SourceCD
BitrateLossless
GenreDiverse
TypeAlbum
Date 1 decade, 3 years
Size 323.81 MB
Website http://www.nzbindex.nl/search/?q=trtk06089&amp;age=&amp;max=25&amp;minage=&amp;sort=agedesc&amp;minsize=&amp;maxsize=&amp;dq=&amp;poster=&amp;nfo=&amp;hidespam=0&amp;hidespam=1&amp;more=0
Sender trein1600 (OIa2cA)                
Tag trein1600        
Searchengine Search
NZB NZB
Number of spamreports 0

Post Description

The Sisters Of Mercy - Vision Thing (1990) 


Info:

The Sisters Of Mercy zijn en waren een van de meest baanbrekende Britse groepen van de jaren tachtig. Als een van de eerste groepen die met drumcomputers werkten, stonden ze via de postpunkbeweging aan de wieg van newwave- en gothicmuziek.

The Sisters Of Mercy is een in 1980 gestarte band, opgericht door Andrew Eldritch en Gary Marx. Met Andrew Eldritch als drummer en slechts 1 gitaar en een oefenversterker van 3 Watt nemen ze een single op om zichzelf te horen op de radio. Ze richten hun eigen label op, Merciful Release om zo zelfstandig hun platen uit te kunnen geven. Zo worden er van de single The Damage Done / Watch / Home Of The Hit-Men 1000 kopieën gemaakt.

Naderhand was de groep zeer ontevreden over het uitgebrachte werk. Eldritch wenste een radicaal andere aanpak en nam de zang voor zijn rekening. Ook werd er een drumcomputer ingeschakeld die ook wel Doktor Avalanche wordt genoemd. The Sisters Of Mercy creëerden hiermee een vernieuwend geluid. Met singles als Alice leert het Engeland kennismaken met de echte sound van The Sisters of Mercy.

In 1984 sloot Wayne Hussey zich aan bij The Sisters Of Mercy. Hij concentreerde zich op de akoestische en doubleneckgitaar. In 1986 verlieten Craig Adams en Wayne Hussey de band door onenigheden over materiaal en tournees om de band The Mission op te richten. Na vriendschappelijk afscheid te nemen wilden Adams en Hussey eigenlijk verder gaan onder de naam The Sisters Of Mercy, maar Eldritch stak hier een stokje voor. Hierna kozen ze voor de naam The Sisterhood, waar Eldritch ook niet mee akkoord ging. Eldritch bracht daarom haastig het album Gift uit met een door hem gecreëerde eenmansproject The Sisterhood.
Op deze manier behield hij ook op deze naam de rechten. Adams en Hussey kozen voor de naam The Mission, naar het projectalbum Left On Mission And Revenge waar de ex-Sisters of Mercy- leden voor hun vertrek aan gewerkt hadden.

In 1987 brengt The Sisters of Mercy "Floodland" uit. Voor dit album roept Eldritch de hulp in van basiste Patricia Morrison. Op dit moment bestaat de groep slechts uit Eldritch en Morrison. Met het album boeken ze een van hun grootste successen. De singles: This Corrosion, Lucretia my Reflection en Dominion doen het erg goed in de hitlijsten. De videoclip van Dominion speelt zich af in De Stad van Petra gelegen Jordanië. Eind jaren 80 verlaat Morrison de groep. Er wordt beweerd dat Eldritch Morrison haar 'haar deel van de winst' nooit overhandigde.

Eldritch staat een tijd alleen, tot Andreas Bruhn zich in 1991 bij 'The Sisters' voegt. Bruhn en Andrew gaan aan de slag voor een nieuwe plaat. Ook worden Tony James en Tim Bricheno gevraagd de line-up compleet te maken. Na bijna 5 jaar niet meer op de planken te hebben gestaan spelen The Sisters of Mercy weer live. Het enthousiasme wordt omgezet in een Europese tour.

In 1992 heeft de band hun grootste succes met de opnieuw uitgebrachte, bewerkte versie van Temple Of Love. Dit nummer, waarin Ofra Haza ook te horen is, wordt hun grootste internationale hit uit hun carrière.

In 1997 wisselt de line-up van de band nogmaals: Chris Sheehan versterkt het gitaristenleger van The Sisters Of Mercy. Slechts een jaar na zijn aansluiting verlaat hij de groep en wordt vervangen door Mike Varjak. Er is vanaf de jaren 90 weinig materiaal uitgebracht. Wel blijven The Sisters, met hier en daar een rustpauze, toeren door Europa en de Verenigde Staten.

In 2006 start de band met de jongste bezetting (Chris Catalyst en Ben Christo op gitaren, die nu ongeveer even oud zijn als Andrew Eldritch in de begindagen van The Sisters!) de Sisters Bite The Silver Bullet tour die, weliswaar met onderbrekingen, de hele wereld over gaat. Ook worden behalve de grotere steden in Amerika en geheel Europa, ook steden als Moskou en Istanboel aangedaan. De tour is officieel nog niet beëindigd, en gaat volgens de sporadisch geüpdatete site van The Sisters door tot in het voorjaar van 2009.

Opvallend is dat tijdens deze tour klassiekers als Floorshow (Minneapolis, First Avenue, 18 november 2008) en Good Things (Tienen, Suikerrock 26 juli 2008) zijn gespeeld - maar niet bij elke show.

Een nieuw studioalbum is nog altijd niet verschenen, en of die er ooit komt, wordt zelfs door de bandleden betwist. In een interview op de site Mlive.com van 12 november 2008 vertelt Chris Catalyst: "Er komt binnenkort geen nieuw album. Zolang de platenindustrie niet uit haar schulp kruipt en een beweging voorwaarts maakt, blijven wij gewoon nummers maken en live spelen. Overigens wordt bij onze concerten alles toch opgenomen door fans en uitgewisseld via internet."


Artist: The Sisters Of Mercy
Genre: Alternative Rock, Gothic
Format: FLAC
Bitrate: Lossless
Grootte: 279Mb
Speelduur: 00:42:34
Covers: Ja

_________________________________________________________________________________________________________

Tracklist:

01 - Vision Thing
02 - Ribbons
03 - Detonation Boulevard
04 - Something Fast
05 - When You Don't See Me
06 - Doctor Jeep
07 - More
08 - I Was Wrong
____________________________________________________________________________________________________________

Wilt u weten wat ik allemaal spot, maak dan een filter aan van mijn tag (trein1600)


Laat als blijk van waardering eens een berichtje achter, dan weet ik ook voor wie ik het doe.



In de zoekmachines voor de nieuwsgroepen kunt u als zoekterm gebruiken: trtk06089


____________________________________________________________________________________________________________

Lukt het binnen halen van mijn spot niet hier op SpotNet, dan kunt u mijn spots ook vinden op:

SpotLite, SpotGrit en FTDWorld, of nog beter:

Klik op de afbeelding hierboven of op de genoemde link van de Website, daar ziet u dan de bestanden die u binnen kunt halen met:

Newsleecher, SABnzbd, Grabit, Binreader of een ander programma.

Wilt u meer weten over downloaden en alles wat daarmee uit te staan heeft, neem dan eens een kijkje op http://www.binaries4all.nl

_____________________________________________________________________________________________________________
.

Comments # 0