Post Description
Verwijderde onderdelen met vlite:
- Helemaal niks.
Inhoud aanwezige Microsoft Updates, dank aan George King voor de samenstelling hiervan:
- Alle updates t/m ...... 2010
- Microsoft Silverlight KB970363-versie ......
- Microsoft PlayReady KB971012-versie ......
Inhoud aanwezige thirth party Updates/Software dit is tot een minimum beperkt:
- ........
Uitgeschakelde/ingeschakelde onderdelen in Windows 7:
- ........
Uitleg hoe je het ww instelt:
- Het vooraf ingestelde Administrator ww in deze versie is: user123 (kleine letters).
- Er is GEEN algemeen ww ingevoerd, Windows 7 zal je dus op een gegeven moment vragen dit
alsnog te doen (let op!, algemeen ww en administrator wachtwoord is niet het zelfde).
Als dat moment zich voordoet kun je dus een eigen ww invoeren, of het gewoon leeg laten
wat staat voor geen algemeen ww
Hoe je voorkomen kunt dat je ww in Windows 7 verloopt, en hoe er mee om te gaan:
- Nadat je een tijdje Windows 7 draait kun je de volgende melding krijgen als je inlogd:
"je ww zal over 14 dagen verlopen....."
Standaard verlopen in Windows de ww pas na 42 dagen, zo ook in de Windows 7 versies.
Maar 14 dagen voor het verstrijken van die datum krijg je netjes, en dus op tijd deze melding.
Als je niet wilt dat je ww verloopt, doe dan even de 7 makkelijke stappen hieronder beschreven.
1.. Ga naar start > Uitvoeren en type hier: "control userpasswords2" zonder de aanhalingstekens.
2.. Selecteer de geavanceerde tab in het Gebruikersaccounts scherm.
3.. Klik op het tabblad geavanceerd onder het kader van Geavanceerd Gebruikersbeheer.
4.. Selecteer Gebruikers in de Locale gebruikers en groepen (lokaal).
5.. In het rechter scherm, rechts-klik op de gebruiker waar je de instellingen van veranderen wilt.
6.. Selecteer eigenschappen, in het tabblad algemeen zet je een vinkje voor: ww verloopt nooit.
7.. Klik Toepassen en OK, en weer OK.
En voor degene die niet weten hoe op te starten van de dvd:
- Het eerste scherm dat je ziet is van je moederbord, die op dat moment opstart. Dit is het moment
om in BIOS te komen.
- Soms doe je dit door op bijvoorbeeld delete te drukken. Doe dit niet te laat, want als het opstart-
scherm verdwijnt, heeft op DEL drukken geen nut meer.
- Als je kijkt naar dit opstartscherm, zie je (meestal) aangegeven staan hoe je in BIOS komt.
- Als dit voor jouw computer dus niet via de delete knop is, staat hier hoe dat wel kan.
(Je kunt trouwens het opstartproces pauzeren door op de knop "Pause Break" te drukken.)
- In BIOS zelf kan ik je niet helpen, omdat deze voor ieder model moederbord anders is.
- Zoek in het menu van je BIOS naar kopjes of menu"s als boot, boot sequence, thirth boot device, enz.
en kijk hoe je evt. de boot sequence (opstartvolgorde om te booten) kunt veranderen.
- Zorg dat je deze volgorde in acht neemt:
1. Cd-rom/DVD-rom
2. HD
3. Niet belangrijk
- Als je er niet uit komt kun je ook in de handleiding van je moederbord kijken of kijk op de website
van de fabrikant van je moederbord voor een handleiding.
- Nadat je de boot sequence naar wens hebt ingesteld, sla je de gegevens op en verlaat je BIOS.
- Dat kan meestal met een optie als: "Save and Exit" en is vaak F10.F12
branden met een snelheid van 4
gespot ondersteun het niet
Ik spot voor mijn en jullie plezier!
Kudos zie ik als een blijk van waardering om door te gaan!
Een berichtje is nog leuker, dan weet ik waar ik het voor doe!
Comments # 0