Post Description
| Titel: Battlefield: Bad Company 2
<------------------------------------------------->
| Release date.. : 05-03-2010
| Console........ : PS3
| SiZE............. : 81 * 100 MB
| Format.......... : EUR
| Language....... : Multi
| Developer...... : Electronic Arts
| Genre........... : First-Person Shooter
| Getest op ..... : 3.55 kmeaw
| HDD............. : Internal/external
| Verwacht....... : 23-01-2011
<------------------------------------------------->
B-Company is back!
B-company, waar al het uitschot van het leger in geplaatst wordt, is terug, wat serieuzer geworden en weer klaar zijn voor een uitdaging. Sergeant Redford, Sweetwater, George Haggard Jr. en jij als Preston Marlowe gaan opnieuw de oorlog in. Dit keer zul je op veel verschillende, diverse locaties de strijd aangaan. De B-Company is nu achter een superwapen aan dat in de handen is van de Russische Federatie, en zoals gewoonlijk worden de vier mannen als eerste er op afgestuurd voordat de dure delta forces worden uitgezonden.
Echter heeft de commandant meer vertrouwen in de vier bad guys gekregen en heeft de B-Company dit jaar gepromoveerd. Je wordt nu op een speciale missie gezet om te voorkomen dat de Russen dit superwapen niet nog een keer gebruiken. Je kunt de singleplayer goed vergelijken met die van Modern Warfare 2. Het is kort maar intens, en de actie is van het begin tot eind goed.
Echter voelt het niet altijd als één groot, epische actie aan. Dit komt mogelijk door de tussenfilmpjes. De overgang tussen de gameplay en de filmpjes is namelijk niet al te best. Als je bijvoorbeeld naar een bepaald punt moet en je nog vol aan het knallen bent om je een weg naar dat punt te banen, zal iedereen, als het tussenfilmpje begint, weg zijn en is het in één keer helemaal rustig. Maar gelukkig is de actie vrij divers. Je zult moeten racen, snipen, uit een vliegtuig springen en uiteraard veel knallen. De gehele singleplayer duurt maar rond de zeven uur. Dit is echter helemaal niet erg, want dan kun je tenminste beginnen met de geweldig uitgebreide multiplayer.
Defining. Online. Warfare.
De multiplayer van Bad Company 2 bestaat simpelweg uit de vier verschillende modi: Conquest, Rush, Squad Rush and Squad Deathmatch. Zoals je in onze eerdere impressies kon lezen, waren we al erg onder de indruk van de multiplayer, en hier is weinig aan veranderd. Het is uitgebreid, actievol en bovendien goed uitgebalanceerd. Zoals je al weet, bevat Bad Company 2 voertuigen en als je denkt dat de balans hierdoor vestoord wordt, heb je het mis. Oké, je bent in een tank voor kogels beter beschermd dan te voet, totdat er echter iemand met een RPG komt aanlopen.
Hoewel Battlefield natuurlijk bekent staat om haar grootschalige gevechten online, bevat Bad Company 2 nu ook, zoals je eerder kon lezen, de modi Squad Rush en Squad Deathmatch, waarin het spelen als een team nog belangrijker is. In Squad Deathmatch heb je niet twee teams die tegenover elkaar staan, maar zijn er vier squads van vier die tegen elkaar strijden op wat kleinere mappen. En in Squad Rush zijn er twee teams van vier die om twee wapenkratten zullen vechten. Dit zijn twee interessante, nieuwe toevoegingen, vooral omdat het afwijkt van de grootschalige gevechten. En omdat er in Squad Deathmatch maar één bepantserd voertuig in het spel beschikbaar is.
Maar hier houdt de multiplayer nog niet mee op. Je hebt namelijk nog de vier klassen waar je uit kunt kiezen: de Medic, Engineer, Recon en Assault klassen. Je kunt per klas kiezen uit totaal 46 verschillende wapens en pistolen, vijftien gadgets en dertien karakter specificaties. Dit houdt in dat je bijvoorbeeld bij Assault een XM8 als hoofdwapen kiest, een M9 als pistool, een 40mm grenade launcher voor je XM8 als gadget, en dan nog drie karakter specificaties, zoals een betere bescherming, een spuitje waardoor je langer overleeft en bijvoorbeeld lichtere bescherming waardoor je sneller kunt rennen.
Comments # 0